Ta sig tid för sånt här

För mig är det otroligt viktigt att vid lediga dagar ta sig tid för det vi gör just idag - en lugn och skön frukost utan att behöva stressa iväg. Det är extra viktigt för mig eftersom jag verkligen är så himla dålig på att sitta ner och bara umgås, jag försöker göra 100 saker samtidigt. Kanske därför jag är världens hetsigaste person som ska hinna med allt och alla. Nehe dags att skärpa sig och ta en sak i taget. Nu har jag fixat iordning allt och ska bara väcka bordskamraten, och sedan bara försöka sitta i lugn och ro.

Ledig dag idag, och jag är frisk! Tyvärr inga planer på schemat. Man är ju lite panikartad efter man varit sjuk och vill planera in saker i varje ledig minut ;)

Blir mycket mat vid matsalsbordet nu, eftersom köksbordet är belamrat med ett superstort pussel (believe me, not my idea) ;D Men är mysigt när man får utnyttja ställen i hemmet som inte utnyttjas allt för ofta.

Mina bordsunderlägg från Spode som jag fick i alla hjärtans dagspresent förra året är fortfarande en favorit som dagligen används flitigt. Den underbara vasen från Hilkeindesign har äntligen hittat den perfekta platsen, tycker den är så otroligt vackert på sitt stativ (ni hittar den även i tidigare inlägg).

För ett par dagar sedan var det tapas på schemat, så hur gott är det inte att äta charkrester till frukost?! Parma och chevré kan jag äta dygnet runt ;D

Hoppas ni får en underbar dag! Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar