Vi börjar året med feber

Sedan nyårsafton har jag legat i feber, ingen höjdare direkt - men så kan det gå! Alltid så typiskt när man väl är ledig och ska hinna med en massa saker. Idag under mina värktabletter orkade jag i alla fall flytta mina favoritstolar ut i vardagsrummet igen efter en tid vid köksbordet. Blir helt galen när julen är slut och vill ha det så ljust som möjligt, framförallt i vardagsrummet. Imorgon är tanken att börja jobba igen, men har fortfarande feber så vi får väl se hur det blir med det..

Det positiva med att vara sjuk är ju såklart all uppassning - som sushin och all ingefära jag fick tugga i mig idag, mums!! Nu ligger jag nedbäddad under två täcken och tänkte ta mig en riktig inspirationskväll nu inför kommande trender varvat med lite te och Netflix.

Stolarna, som många av er har sett innan, är ett blocketfynd jag gjorde för snart ett år sedan. Min finaste mamma gav sig ut i regn och hämtade de åt mig (då de befann sig i Blekinge och inte i Östergötland). Jag lagade dem en aning och efter ett antal lager färg kom jag fram till högerbildens nyans. Älskar stilen på dem så mycket! Det positiva är ju att jag bara kan måla om dem om jag tröttnar på färgen :-)

            
 
Före 

 
Idag

Så såhär vårigt är den ena hörnan i vardagsrummet nu. Torkade hortensior tycker jag är helt perfekt för det lilla extra - plus att de håller länge :)

Lite favoritdetaljer på bordet. Fat från Matues (älskar den grå nyansen), mina finaste ljusstakar som jag ärvt från min mormor och favoritvasen på mässingstativ som ni hittar och Hilkeindesign, tro mig, den är hur fin som helst!

Åååå sushin, verkligen en favorit! Så gott! Mitt favoritställe är just nu helt klart Sushi Yama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar