Sovrummet

Som jag lovade igår bjuder jag nu på en närmre blick på sovrummet. Ni finner även en "före"-bild i bild nummer 3 som jag tog i somras när vi flyttade sovrummet till detta rummet (före detta kontoret). De övriga bilderna är från nu i helgen. Tycker det är så mysigt att en av våra balkonger numera finns i sovrummet. På sommaren ger det en så härlig och friare känsla.

Det främsta som hänt senaste veckan än att en rensning av kuddar har skett, det är betydligt kalare nu, sänggaveln har fått åka upp på vinden då vi båda tycker det blev en mycket mysigare och hemtrevligare känsla nu. Och sist men inte minst har en sängkappa åkt på. Jag har sagt till mig själv i flera år nu (ungefär sedan jag flyttade hemifrån) att jag ska skaffa en sängkappa. Och nu tänkte jag, nu ska jag göra det. Den är från Ellos och just nu tycker jag den lägger grunden för hela känslan för rummet.

Dock älskar jag att skapa flera nya stilar hemma med saker jag redan har - framförallt loppisfynd. Innan de hamnar på rätt ställe kan det få allt kännas gammalt och grått, men när de hittar rätt kan verkligen de och designprylar lyfta varandra och hela rummet. Smack!



En första sneakpeak på det nypiffade sovrummet från spegeln som hänger på ena dörren. 


Ingången från vardagsrummet in i sovrummet


Ovan bild är en före bild från i somras. Mycket mörkare toner. 


Efter bild - en mycket ljusare och kalare känsla som sagt. Jag gillar det. 


Nu sover jag som en liten prinsessa :) Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar